teisipäev, 13. jaanuar 2009

Saskia: e-turunduse strateegiatest

Lugesin Marie Gouldi artiklit Internet Marketing Strategies, mis tutvustab e-turunduse erinevaid strateegiaid.

Interneti edu turunduskanalina sõltub sellest, kui hästi suudetakse ületada igasuguseid muid alternatiivseid turunduskanaleid/süsteeme. Samas on muidugi paljud uuringud näidanud, et internet on üks parimaid kanaleid oma toodete ja teenuste turundamiseks. Määravaks on siin just hind ja eelised tarbija silmis. Internet hõlmab endas nii selliseid tunnusjooni, mida omavad ka teised meediumid, kuid lisaks unikaalseid võimalusi nagu:
-saab talletada suurt hulka informatsiooni madalamate kuludega
-võimalus pakkuda infot, mis on interaktiivne ja kohandatav
-soodsad võimalused info otsimiseks, organiseerimiseks ja levitamiseks
-info edastamise võimalused ka 3D kujul ja video edastamise võimalus
-teatud toodete puhul saab internetti kasutada tehingute tegemiseks ja turustamiseks
-saab nähtav ja olemas olla madalate kuludega

Tarbijad keskenduvad üldiselt just sellistele kanalitele, millest nad kõige rohkem kasu saavad ja internet pakub väga palju eeliseid nagu ligipääs kaupadele, mida kohalikul turul saada pole ja samuti on neid võimalik omandada madalama hinna eest, ostelda saab igal ajal ja tootekategoorias on võimalus valida väga erinevate alternatiivide vahel.

E-turunduse strateegia peaks sisaldama head toodet/ideed, kodulehte selle (idee) müümiseks ja silmapaistvat turundusstrateegiat. Kõik kolm on väga olulised ja seega peavad kõik olema ühtlaselt välja arendatud.

Toode – peaks olema unikaalne ja andma potentsiaalsele kliendile just seda, mida ta ootab. Toode (meie puhul idee) peaks täitma mingi tühimiku, et murda läbi konkurentsi. Selles faasis peaks ettevõte määratlema ka sihtgrupi. Siin on võtmeks turu uurimine, et teada saada, mida inimesed tahavad.

Koduleht – peaks olema loodud selleks, et oma toodet/ideed müüa. Kodulehe eesmärk on panna tarbija seda toodet ostma. Seepärast on kasutatavad sõnad väga olulised. Kuigi illustratsioonid võivad olla muljetavaldavad, võivad sõnad tähendada palju enamat. Tarbijad otsivad infot ja tahavad toote kohta kõike teada saada, et otsustada, kas nad peaksid selle ostma. Seega peab koduleht andma sellist infot, mis viiks potentsiaalse kliendi selle toote ostuni. Meie projekti puhul on oluline, et suudaksime kodulehele jõudjatele maha müüa idee, et igaüks saab kodutuid aidata ja oluline on, et meie koduleht neid ka tegevusele suunaks ja ärgitaks.

Turundusstrateegia – peaks hõlmama nii pika- kui ka lühiajalist planeerimist. Lühiajaliste strateegiate eesmärk on ajutiselt kodulehel liiklust suurendada. Need on näiteks ostureklaamid, teadetetahvlid ja otsingumootorid. Pikaajaliste strateegiate eesmärk on tagada stabiilne sihtgrupi liiklusvoog kodulehele pikema ajaperioodi vältel. Näiteks kasutatavad strateegiad on tasuta kingitused, opt in listid ja muidugi ka tekst ehk siis sisu.

Hea soovitus eduka kodulehe loomiseks oli artiklis see, et tuleks õhutada inimesi tagasisidet andma ja arendada suhteid nendega, kes e-maili teel kontakti on võtnud. Kodulehel võiks olla seega selline moodul, mille kaudu inimene saab lihtsalt ja kiirelt oma sõnumi teele saata.
Heal kodulehel on ka lihtne navigatsioonisüsteem ja leht peaks ilus ja professionaalne välja nägema. Kusjuures artiklis rõhutati, et kindlasti ei tohiks piirduda kodulehe loomisel vaid ühe kõrvalseisva inimese arvamuse ja kogemustega. Seega eeltööd tuleks võtta tõsiselt, alustades sobiva sihtgrupi määratlemisega ning selle tundmaõppimisega ja lõpetades kogu kodulehe sisu hoolika testimise ja erinevate arvamuste arvestamisega. Selleks, et kordustehinguid soodustada, tuleb kas siis regulaarselt uusi tooteid välja lasta või meie puhul tuleks eelkõige kodulehe sisu regulaarselt uuendada. Näiteks oleks uuendatav info meie kodulehel see, kui palju kuskile varjupaika juba annetusi on viidud või kus on näiteks mingitest asjadest puudus. Samuti saaks ehk kajastada varjupaikadest ka tagasisidet, kuidas need annetused abivajajaid on aidanud, et annetajad ka reaalselt näeksid, et nende väikesest panusest on kasu olnud.

Oma kodulehe turundamisel saaks artiklist saadud idee põhjal rakendada näiteks sümbioosturunduse mudelit ehk siis teha koostööd teiste saitidega, kus võiksime oma üleskutset kajastada. Sümbioosturunduse puhul on keskne koduleht küll oluline, kuid koostöö teiste saitidega pakub meile võimalust müüa oma ideed just seal lehel, mida inimene ise juba nagunii vabatahtlikult külastab. Ja loomulikult on nendel lehekülgedel ka erinevaid viise, kuidas kesksele lehele sattuda. Antud strateegia sobib siis, kui teised kodulehed annavad teenusele lisaväärtust ega konkureeri põhilehega ja kuna meie eesmärk on ikkagi inimene annetamisele suunata, siis antud võte annaks meile võimaluse oma ideed ja infot oluliste rahaliste ressurssideta levitada.


Gould, Marie. Internet Marketing Strategies. Research Starters Business; 2008, p1-1, 12p. Saadaval EBSCO Database: Research Starters – Business. http://web.ebscohost.com/ehost/detail?vid=1&hid=12&sid=432333ed-c62c-4f5e-905b-04bceeb3ae46%40sessionmgr7&bdata=JnNpdGU9ZWhvc3QtbGl2ZQ%3d%3d#db=e6h&AN=27577690

Kommentaare ei ole: