esmaspäev, 19. jaanuar 2009

Merje: Vahekokkuvõte

Esitan vahekokkuvõte senitehtust:

Novembris koostasime kodulehe sisu, mida kasutati osaliselt alljärgneval kodulehel.

- kodutusega seonduv kampaanialeht MTÜ Iseseisev Elu kodulehele http://www.iseseisev-elu.ee/kampaania.html

-valmis bänner, mis ilmus järgmistel kodulehtedel:

http://www.eswa.ee/
http://www.sm.ee/
http://www.eestikirik.ee/
http://www.rescue.ee/
http://www.tta.ee/
http://www.thk.ee/
http://www.iseseisev-elu.ee/index1.html

Oluline takistus tekkis seoses isikuandmete kaitse seadusega – fotode, nimede jm delikaatsete isikuandmete kasutamine reklaam- ja infoallikatena. Selge oli, et mõne MTÜ Iseseisev Elu päevakeskuse kodutu foto kasutamine oleks ebaeetiline ka juhul, kui ta selleks ise nõusoleku annab, kuna see kahjustaks tema mainet ja kahandaks võimalusi normaalsesse ellu tagasipöördumisel (töökoha leidmine), samuti ei saanud võtta juhuslikku fotot internetist. Üks lahendus oli foto fotopangast osta, kuid kuna rahaline ressurss praktiliselt puudus, ei olnud see kuigi sobiv võimalus. Lõpuks õnnestus läbi IT-spetsialisti sobilikud fotod ühekordseks kasutamiseks tasuta korras hankida. Samas võttis ülal kirjeldatud protsess aega rohkem kui planeeritud (seda vaid nädala võrra) ning tekkis tõsine kahtlus, kas vajalikud e-vahendid lubatud tähtajaks (1. detsembriks) valmis saavad. Viimane aga tähendanuks teavituskampaania jaoks (vähemalt osalist) ebaõnnestumist ja meedia huvi oleks olnud hiljem tunduvalt raskem köita.

-Detsembrikuus kasvas MTÜ kodulehe külastajate arv 25%, ja kuna kampaanialehest teavitas üksnes reklaambänner (kampaanialehele saamiseks tuli klikata bänneril), täitis viimane antud juhul oma eesmärki väga edukalt. Kahjuks ei olnud võimalik jälgida, milliselt kodulehelt enim külastajaid kampaanialehele sattus.

Meie grupi suur osa energiast ja ajakulust läks e-kampaania strateegilise turundusplaani koostamiseks, mida redigeerisime ja täiendasime google doc`si abiga
http://docs.google.com/Doc?id=d5prtmf_0chzzd4fq&pli=1

Peale 10. jaanuari seminari tegime oma turundusplaanis soovitatud parandused. Teravustasime fookust (sellest lähtuvalt ka eesmärki ja tegevuskava), täpsustasime sihtgruppi, koostasime kampaanialehele toova e-kirja.

Kuigi leidsime detsembris, et e-kampaaniat reaalselt läbi ei vii, otsustasime, et teeme siiski kampaania vähendatud versioonis. Kuna meie koostööpartneri MTÜ Iseseisev Elu inimressursid ei võimalda kiireid muutusi juba olemasoleval kodulehel, siis teeme ise kodulehe blogi vormis "Aita kodutut" ning sinna kutsume laialisaadetava e-kirjaga.

Info blogis ja MTÜ Iseseisev Elu kampaanialehel on üldjoontes sama, kuid blogis on fookuses eelkõige abistamisvõimalused http://aitakodutut.blogspot.com/ (hetkel pidevas täiendamises).

Detsembris valminud reklaambännerit me loodud blogi raames ei kasuta - see suunab endiselt MTÜ kampaanialehele.

23.12.2008 ilmus Äripäeva veebiväljaandes fotolugu koduta inimestest
http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleID=f218a752-ddbd-462f-8002-417549673f58

Viimast saame antud e-kampaania raames autori nõusolekul kasutada.

Kommentaare ei ole: