laupäev, 11. oktoober 2008

Margit: Kuidas turundada sotsiaalse iseloomuga ideed?

Leidsin kasutades google otsingumootorit ning otsingusõna „social marketing“ abil blogi Influential marketing blog. Postituses kasutatud pildid on pärit samast blogist ning siin figureerivad puhtalt õppe-eesmärgil :).

Alljärgnevad eduka turunduse näited on valitud suunitlusega, et oleks võimalik neist õppida e-turunduse projekti „Kodutu on inimene. Ole sina ka.“ turundamiseks.

1. The DO NOT vote kampaania

Autor kirjeldab noortele suunatud valmiskampaaniat, mis kasutab põhielemendina noorte tendentsi teha just „keelatud“ tegusid (juua alkoholi, proovida narkootikume jne). Trobikond hollywoody artiste hoiatab noori youtube klipis, mitte hääletama minema, sest see ei muuda midagi jne.
Väga hästi valitud kanal (– youtube-, mis peaks olema sihtgrupi seas laialdaselt kasutusel) ning autoriteetide kasutamine (populaarsed näitlejad ja pop-artistid).

2. Teine mõte on seotud visuaalse reklaamiga ning lakoonilise ja lööva sõnumiga. Esiteks, kuidas pälvida tähelepanu ning teiseks, kuidas anda inimestele kõneainet, midagi millest ise sõpradega ja kolleegidega rääkida (mis minu arvamuse kohaselt peakski suurendama muutuste toimumist või idee omaksvõttu).


Püüab tähelepanu, eksole? Teisel plakatil on Obama asendatud teise presidendikandidaadi McCainiga ning kolmandal reklaamitakse nende keskkonnatemaatilist debatti.

Laiem eesmärk on pöörata tähelepanu keskkonnaküsimustele (kokkuvõte: suur hulk plastpudeleid tekitab väga suure hulga prügi. Lisaks on nende pudelite tootmine suhteliselt ressursimahukas tegevus).

Visuaalset plakat-ideed toetab blogi/koduleht, kus kirjas „huvitavaid“ fakte: näiteks, et 40 % pudeliveest on lihtsalt pudelisse pandud kraanivesi.

Sellesama pudeliveega on seotud ka üks teine kampaania.
Väga lihtne ja arusaadav visuaal.
Kui mõelda selle peale, et kui kraanivesi oleks iseseisev bränd? Igasugune pudelivesi müüb sulle kaubamärki/ toodet, mis tegelikult ei ole erinev tasuta saadavast kraaniveest, siis……paneb ikka mõtlema küll?

Ehk siis kampaaniaga luuakse uus omaette „bränd“, mis ärgitab paljusid inimesi muutma oma käitumist.
Kampaanial on ka oma veebisait Tappening. com ning müüakse ka kampaania sõnumiga veepudeleid (korduvkasutatavaid muidugi :)).

Kommentaare ei ole: