kolmapäev, 8. oktoober 2008

Merje: Minisait ehk kampaanialeht

Lähtuvalt meie e-turunduse projektist, kus väga tõenäoliselt minisait kasutust leiab, tegin sevenline.ee-st leitud blogi põhjal järgneva kokkuvõtte.

Internetiturunduse spetsialisti Priit Kallase hinnangul on minisaidid kõige efektiivsem meetod oma internetireklaamist tulemus välja pigistada. Minisait ehk kampaanialeht on koht, kus kasutajale edastatakse üks kindel sõnum ja üritatakse ta tegutsema panna.

Mida kampaanialehe puhul tähele panna?
Lehelt tuleks eemaldada kõik, mis võib külastaja tähelepanu soovitud tegevuselt kõrvale viia (tähelepanu hajumine ongi põhjus, miks ei ole mõistlik kastutada oma kodulehe alamlehti kampaanialehtedena. Need ei ole tavaliselt konkreetse kampaania jaoks kohandatud ja sisaldavad seetõttu palju müra, mille tulemusena tähelepanu hajub ja kampaania tulemus kannatab).

Üks oluline asi kampaanialehtede juures on võimalus neid testida (mõistlik oleks teha mitu versiooni ja neid vaheldumisi külastajatele näidata). Me ei tea, kas külastaja paneb tegutsema „Liitumiseks kliki siin“ või „Liitu kohe!“. Kuigi testimise tarbeks erinevate versioonide loomine võtab aega ja raha, siis tehnilised vahendid on Googlelt tasuta.

Tehnilises mõttes ei ole vahet, kas kampaanialeht on eraldi domeen (www.minulahetoode.ee), alamdomeen (kampaania.firma.ee) või olemasoleva kodulehe alamleht (www.firma.ee/kampaania). Vahe tekib turunduseesmärkides, kas kampaaniat on vaja tugevalt ettevõtte lehest eristada ja kas tegevus on piisavalt pikkaajaline, et õigustada eraldi domeeni loomist.

Internetireklaami firma Klikivabrik juhi Jaano Martin Otsa arvates peab minisait, kuhu külastajad suunatakse, olema eelkõige ja ainult funktsionaalne: „Meelelahutust otsitakse mujalt, kus on rohkem ja kvaliteetsemat. Samuti nagu e-maksuametis toimetav maksumaksja ei taha sel hetkel vanade sõpradega kalapüügist chattida või panganeti külastaja ei viitsi oma kontoväljavõtete kõrval flirtida. Vahet pole, kas liiklus meelitatakse minisaidile spämmiga, bänneritega või välireklaamiga, tähtis on kampaanialehe eesmärgipärasus.“

Kokkuvõtteks: Minisaidid (ja kaampanialehed) on kõige efektiivsem meetod bänneriklikist tulemust välja pigistada. Kindlasti jääb alati neid, kes seda mingi põhjusel ei tee, aga minisait on annab kindlasti paremaid tulemusi, kui koduleht.

http://www.sevenline.ee/blog/492-minisaidid-kampaanialehed

Kommentaare ei ole: