teisipäev, 7. oktoober 2008

Merje: E-turundusest

Panin kirja üht-teist üldist e-turunduse kohta. Märgistan ära selle, mis meie projekti puhul iseäranis oluline võiks olla.

Efektiivne e-turundus on:
1) kasumile suunatud;
2) kahesuunaline;
3) täpne segmenteerimine (huvialadega seotud teemad);
4) õpetlik (eelkõige endale).

http://www.ap3.ee/Default2.aspx?BlogID=5c008027-ec11-48ea-aace-da62f6b79a50

Millega tegeleb internetiturundus e. veebiturundus?
Veebiturundus tegeleb kahe ülesandega:
· külastajate toomine kodulehele
· külastaja hoidmine kodulehel - olemasolevate lojaalsete veebikasutajate mõjutamine

Internetiturunduse esmane ülesanne on kodulehelehe külastajate arvu suurendamine. Kui külastajad on juba lehel, siis saab neid lehe hea ülesehituse ja asjaliku sisu abil suunata tegema soovitud samme. Kasutajaid võib suunata lehekülgedele teavet või täpsustusi saama, juurde küsima, niisama uudistama jne.Enne teenuse tellimist teostatakse veebiturunduse audit. See koosneb viiest osast, mida jälgitakse ja antakse turundushinnang. Tuuakse välja puudused ja konsultatsioonina antakse soovitused, kuidas paremat tulemust saavutada. Viis vaadeldavat punkti on tavaliselt suurimad veebiturunduse mõjutajad.
http://www.topway.ee/veeb.htm

Kuidas jõuda selgusele, kas e-lehekülg töötab?
1) Kui kliendid tulevad, teavad ning mainivad et said teabe veebist ja ostavad. Järelikult töötab.
2) Jälgi statistikat - on näha, palju külastatakse ja mida, miks vaadatakse jmt. Saad mingi ettekujutuse.
3) Tulemuslik moodus - vali oma lemmik otsingumootor ja kirjuta sinna selline märksõna, mida sinu arvates kliendid kasutavad. Kui tegevus toimub Eestis ja välismaal siis tuleb kasutada erinevaid otsingukeskkondi. Kui oled vähemalt esimese 20 hulgas, oled klientidele leitav, kuid loomulikult olles esimene on tõenäosus oluliselt suurem. Kuna kliendid võivad kasutada väga erinevaid otsingumootoreid saate oma lihtsa uuringu teostada mõnekümne minuti kuni paari tunni jooksul.
4) On firmasid, kes väidavad, et neil läheb niigi hästi ja mingit turundust pole vaja veebilehekülje teeb valmis nn "onupoeg", siis on alti olnud tahtmine küsida: "kas tema vastutab firma käekäigu eest? Loomulikult on hea meel, kui hästi läheb.
http://www.topway.ee/veeb2.htm

Kel huvi, siis siin natuke Turundustekstide koostamisest: http://www.crmlahe.ee/index.php?id=24

Seega,
E-turundus on turundus, kus koostöö klientidega on organiseeritud läbi interneti. Selle põhiomadusteks on:
· piiramatu potentsiaalsete klientide hulk;
· küllaltki täpselt määratletud sihtgrupp;
· e-turundus saab olla täiesti personaalne;
· informatsioon on internetis kättesaadav ööpäevaringselt;
· võrreldes teiste turundusmeetoditega on e-turundus tavaliselt odavam;
E-turundus võib täita palju erinevaid funktsioone. Milliseid liike valida, see sõltub soovitavast tulemusest. Tavaliselt erinevad liigid täiendavad üksteist ning on tihedalt seotud traditsiooniliste turunduse liikidega.
E-turunduse eeliseks on suurem auditoorium. Probleemiks võib olla madal usaldatavus ning vähene tähelepanu e-turunduse kohta.

http://209.85.129.104/search?q=cache:az8D958Lqp4J:www.tud.ttu.ee/~t040526/ttu/E-turundus%2520TMM1060/referaat.odt+e-turundus&hl=et&ct=clnk&cd=71&gl=ee

Kommentaare ei ole: