kolmapäev, 29. oktoober 2008

Margit: milliseid kodutusega seotud sotsiaalseid kampaaniaid on maailmas tehtud?


Nagu lubatud kaevasin veidi internetis, uurimaks millised sotsiaalseid reklaame on kodutuse kohta tehtud. Leidsin Amy Giffordi postitusest ühisblogis InventorSpot, kellel enam aega on võib sirvida:

Aita kodutut: kümme andekat reklaami maailmast!

Parim sealt on prügikastikaanealune kodutu pilt ja sõnum! Šokeerib ja paneb mõtlema, kuid selline kampaania ei anna võimalust koheseks edasiseks tegutsemiseks. Viimasele aga peaksime meie kindlasti tähelepanu pöörama.

Mind endiselt paeluvad visuaalid. Ning erinäolised lahendused. Kuna oleme pidanud nõu teha kindlasti koduleht, bänner ja võibolla ka video, siis siin mõningat eeskuju mõttelennuks. Postituse alguses oleval pildil on kaks alumist reklaami on küll tänavareklaamid, kuid näited väheste vahendite efektiivseks kasutamiseks.
Mõtteid tekkis siin:
Kui Merje õe andmetel on peamine puudus jalanõudest ja riietest, siis miks mitte ka seda kasutada visuaalides (kui meie üheks eesmärgiks on koguda annetusi)?

Kui juba praktilistest lahendustest näidete toomise lainele sattusin, siis tulistan edasi.
Mõte veel selline, et kindlasti peaks olema võimalus ka otse annetada kodututega tegelevatele organisatsioonidele. Kui pole aega ja võimalusi riideid/ jalatseid kohale toimetada, siis minutid hanza- või u-neti minekuks ikka leiab.
Veel üks visualiseeritud näide kampaaniast, mis soovitab sarnaselt teha annetusi ning mitte anda raha (petturitele) kodututele, kes seda alkoholi ostmiseks kulutavad.
Veelkord näide sellest, et ressursirohkusest olulisim on idee!

2 kommentaari:

Lisainfo ütles ...

Täpsustan, et päris kodulehte me siiski teha ei planeeri, mõte oli teha kampaanialeht (MTÜ koduka juures asuv lisaleht). Lisaks bänner ja võimalusel ka video.
See viimane näide, lihtsusest, on väga hea (eriti pappkastimaterjali kasutamine), samuti meeldis see prügikastipilt, kuid supermani kostüümis tegelane mulle ei meeldinud. Liiga kosmiline (see ümmargune tünn ka veel)... :)

Pakun, et keskenduks millelegi inimlikult šokeerivale (karm elu tänaval vmt), oluline, et näitame kodutut inimesena (näiteks kurbade, vesiste silmadega kodutu suurmaja valgustatud akende all või kuskile sooja saamiseks kerra tõmmanud). Näitame, et kodutu on inimene. Sõnum on, et ole sina ka ja sekku, mitte ära vaata mööda!
Kampaanialehel oleks siis täpsemad juhised, kuidas sekkuda ehk aidata.
Aidata saaks riideid, saapaid, raha annetades, aga ka vabatahtlikuna. Sekkumine on seegi, kui kodutule politsei kutsuda (kindel, et ööga surnuks ei külmu).

Nii ma mõtlesin.
Merje

Littlewing ütles ...

Jah, mõtlesin minisait aga ütlesin koduleht :).
Margit