teisipäev, 28. oktoober 2008

Merje: Mida arvestada bänneri tegemisel?

Pühapäevasel kohtumisel otsustasime ühiselt, et meie kampaania kindel e-turundusvahend kampaanialehe kõrval (vt http://kommteine.blogspot.com/2008/10/merje-minisait-ehk-kampaanialeht.html) on bänner. Alljärgnevalt postitan mõned soovitused ja omapoolsed mõtted, kuidas seda efektiivselt teha.
Esmalt tuleks mõelda, milline on bänneri põhieesmärk. Meie projekti puhul ilmselt kampaania “Kodutu on inimene. Ole sina ka.” tutvustus. Seega loeme õnnestunuks seda, kui inimene, bännerile klikkides kampaania kodulehele jõuab ning seal ka actionile konventeeruks. Ent, kuna kampaania eesmärk pole mitte üksnes tegutsema panna, vaid ka lihtsalt teavitada, on hea seegi, kui bänner huvi äratab ning sellel klikitakse ilma hilisema actionita. Seega tuleks bänneri kujundamisel lähtuda eelkõige selle atraktiivsusest: kuivõrd bänner suudab šokeerida, tähelepanu äratada. Siin ei tasu unustada, et lihtsus lööb.

Kõige olulisem aga - katsetada ja testida tuleb palju. Vaadata, mis kasutajatele meeldib, mis on ebahuvitav. Mõõta tulemusi, võrrelda erinevate sõnumite/piltide/videoklippide populaarsust. Vahetada värve, disaini, teksti. Riskida. Arendada edasi, mis töötab ja jätta kõrvale, mis ei toimi. Nimelt TASUB reklaamikampaania tarbeks alati teha alati VÄHEMALT KAKS bännerit.

Klikivabrik. ee on toonud sellise näite. Kristlik ajaleht "Kõigevägevam" teeb kampaania saamaks uusi tellijaid. Tehakse valmis 3 erineva sõnumiga bännerit ning peale esimest kamaaniapäeva on tulemus selline:
bänner A ctr: 0.20% (Sõnum: "Telli Kõigevägevam oma koju")
bänner B ctr: 0.10% (Sõnum: "Ka Sinu hing võib saada päästetud")
bänner C ctr: 0.05% (Sõnum: "Religioonialasete teadmiste nädalalehe tellimine on alanud")

Variant A on ilmselgelt kaalukaim. Kuid… Äkki on võimalik veel mõjuvam bänner luua?? Aluseks tasub loomulikult võtta seni parim reklaam ja hakata sellest looma variatsioone. Erinevat värvi, teise taustapildiga, vilkuv, jne. Tee tekst siniseks ja tõmba joon alla, mis vihjab otseselt, et tegemist on lingiga ja sinna tuleb klikata. Samuti võiks ja proovida erinevaid sõnastusi... "Kõigevägevam Sinu kodus igal neljapäeval" näiteks.

Järgnevalt üks bänner, mis pidavat olema üks väga hästi toimivaid. Ahvatlev pilt, piisavalt lihtne tekst ja kõigile arusaadav vihje, et üks ridadest on link, millel klikkides saab rohkem infot.


Siiski pole see minu arvates parim näide meie kampaania puhul. Jätkan otsinguid sobivaima näite-bänneri leidmiseks.

Kindlasti ei tohiks aga bänner olla aeglane. Ühe kasutaja kibe kogemus: http://www.e-consultancy.com/news-blog/365307/please-wait-while-the-banner-loads.html?keywords=banner

Loe lisaks:

1 kommentaar:

Lisainfo ütles ...

Nagu arutasime, võiks bänner olla näiteks Tartu kodulehel, kuid kindlasti ka mujal (ent tegemist on siiski reklaamiga ja reklaam maksab).
Täpsustan MTÜ- ga nende sidusrühmi ja partnereid, kes selles osas abiks võiksid olla.

Merje